Kim jest copywriter?

Niektóre techniki, służące pozycjonowaniu, wymagają stworzenia odpowiednich treści. Pisaniem tekstów pozycjonujących zajmuje się copywriter. Może on pracować samodzielnie lub być zatrudniony w agencji interaktywnej. Może także współpracować jedynie z pozycjonerem. Niektórzy pozycjonerzy sami zajmują się tworzeniem tekstów. Warto jednak to zadanie powierzyć doświadczonemu copywriterowi. Taka osoba doskonale zna się na pisaniu artykułów pozycjonujących.

Copywriterzy zajmują się nie tylko tworzeniem treści zapleczowych, opisów katalogowych czy precli, ale również haseł oraz tekstów reklamowych. Można się więc do nich zwrócić, gdy potrzebujemy stworzenia treści na ulotkę czy firmową stronę internetową. Działalność niektórych copywriterów obejmuje nawet tworzenie tekstów do spotów reklamowych.

Decydując się na zatrudnienie copywritera, aby uniknąć rozczarowania, warto najpierw zapoznać się z jego portfolio. Można także przejrzeć referencje, wystawione przez klientów, którzy wcześniej skorzystali z jego usług.